Zwem4DaagseDeelnemenZwem4daagse bij jou in de buurt!Zwemtips

Zwemtips

Wil jij je voorbereiden op de Zwem4daagse? Vind hier allerlei tips om de Zwem4daagse te zwemmen!
 
Ga bijvoorbeeld met deze trainingsschema's aan de slag om je conditie te verbeteren.

Tip! Samen zwemmen is natuurlijk leuker dan alleen! Neem je ouders, vriend of vriendin mee, dat maakt het zwemmen gemakkelijker en gezelliger.
 
 
Voor het Zwemmen
  • Deel je afstand in. Maak van tevoren een plan en doe iedere dag iets anders. Bijvoorbeeld: iedere baan een andere slag, iedere avond de afstand iets sneller afleggen of per baan een andere snelheid.  
  • Begin met een korte warming up op de kant!
  • Spring onder de douche & loop naar het startpunt.
  • Doe je slippers uit en je bent klaar om te beginnen!
Tijdens het zwemmen
  • Ga niet te hard van start, begin rustig.
  • Zwem goed aan de rechterkant. Ga pas naar links als je wilt inhalen.
  • Wissel van slag, dit is minder vermoeiend.
  • Rust evt. even uit bij het startblok of in het ondiepe gedeelte.
  • Blijf goed ademhalen.
  • Tel het aantal slagen dat je per baan nodig hebt.
  • Probeer goed af te zetten bij de keerpunten, dit scheelt weer een paar meter zwemmen.
     
Na het zwemmen
  • Trek je slippers aan.
  • Doe je badjas aan of sla een handdoek om, dan koel je niet zo snel af.
  • Haal je stempel bij de stempelpost.
  • Na dag 4: Gefeliciteerd! Gauw je medaille halen!

IMG_8150_1

Zoek een Zwem4daagse

Uitgebreid zoeken