Zwem4DaagseOrganiserenNieuwsBericht

5 Bewezen technieken om te zorgen dat mensen je evenement bezoeken.

dinsdag 3 september 2019

5 Bewezen technieken om te zorgen dat mensen je evenement bezoeken.

Techniek 1: een sterke digitale identiteit opbouwen. 
Zorg dat je digitaal zoals je website en sociale media account actief beheerd, ze alleen aanmaken is niet genoeg. Om er betekenisvolle online connecties uit te halen is goed luisteren en interactie met de bezoekers erg belangrijk. Zorg ervoor dat je via de kanalen communiceert en actief aanwezig bent. 

Techniek 2: breng de behoeften van je potentiƫle bezoekers in kaart.
Zorg ervoor dat je jullie Zwem4daagse inricht op de behoefte van jullie doelgroep. Heb je veel jeugd in het Zwembad richt jullie Zwem4daagse daar op in door bijvoorbeeld te gaan disco zwemmen. Mocht het zo zijn dat jullie voornamelijk ouderen in het bad hebben zorg er dan voor een passende aanbod. 

Techniek 3: Laat het voordeel zien van het bezoeken van je evenement (laten zien, dus niet vertellen!) 
Publiceer geen grote tekst met waarom jouw Zwem4daagse zo geweldig was maar laat het zien. Als je mensen wilt overtuigen dat jouw evenement het bezoeken waard is zul je ze moeten laten ervaren waarom jullie zwem4daagse het bezoeken waard is. Dit kan door feiten te laten zien of door een gave aftermovie van jullie Zwem4daagse.

Techniek 4: bied een aantrekkelijk sociaal programma aan. 
Je moet nooit de kracht van plezier onderschatten. Zorg ervoor dat je naast het aanbieden van de traditionele Zwem4daagse ook nog een aantrekkelijk sociaal programma aanbiedt. Dit zorgt ervoor dat mensen sneller geneigd zijn om een evenement te bezoeken. Denk hierbij aan het organiseren van een workshop gezonde hapjes of een speurtocht rondom het zwembad. 

Techniek 5: ontwerp een aantrekkelijke call-to-action. 
Kijk eens goed als organisatie naar je huidige website of promotie materiaal is het uitdagend en interessant? Als je wilt dat mensen zich inschrijven, moet je hun gevoelens en behoefte aanspreken. Experimenteer met verschillende calls-to-action en let er goed op wat je doelgroep aanspreekt. 
- Kom en sluit je aan bij onze geweldige Zwem4daagse.
- Schrijf je nu vroegtijdig in en ontvang 10% korting op je ticket 

Organiseer je ook een Zwem4daagse?